Saturday 25 May 2013

do not try this at home

Assalamualaikum wbt.

cuti yg terlampau panjang boleh buat kita bingung.
terkadang blurr yg amat, habis puas buku yg aku rembat,
aku tak tahu nak buat apa dah.
since ramai yg tngah tunggu degree. i believe ramai yg senasib kannn.

kalau parents korang jenis yg santai, rilek, atau jenis -aiman xkisah.. boleh la korang bekerja sambilan.
but since my parents love me too much, i can't . do. part time. job.
korang fikir aku manja? nopeee. malah shaye tak menangis pun bila first time mak abah tinggalkan di puncak bukit aka-puncak alam. -_- .

so, bersama adik laki yg sorang ini di rumah, we used to play a lot of things. yeah. things. things that we made as toy.

korang pernah beli pemadam yg 20 sen yg tulis nama negara yg korang minat?
masa korang tengah ala-ala baby 7 tahun ?
aku suka dan sangat enjoy bila generasi baru, generasi adik aku, membeli belah di koperasi sekolah mbeli pemadam murah.  tapi itu permulaan anggapan shj.at first thought lah. but then, bila dah tiap2 hari beli pemadam 20 sen sampai 5 keping, (dah cecah seringgit disitu), sampai 1 kotak.. im speechless.
sampai hari ini, pemadam2 itu masih kekal.

do you get the point? back to the title.
kami mggunakan pemadam2 itu sbg permainan di mana pemadam2 itu bertindak sbg askar. teringat dulu2, zaman sekolah selalu lawan pemadam dgn kawan2 yg comot2 lagi waktu itu. ah, sungguh comel memori itu.
tapi, bila lawan pemadam dimainkan pd umur sekarang, dimana jari2 aku sudah hilang memori, sangat mengjengkelkan. yeah. mgeramkan.  bila dah habis pemadam2 dirampas oleh adik yg masih baru dalam mengenal pemadam. -____-

mungkin setakat itu shj contoh2 yg boleh aku sertakan. but please jangan marah ya. maybe you can try some other games too, like PES, GTA,.... batu seremban?

to those yg memang kaki main game extreme, jgn memusuhi shaye jika anda terbaca post ini. sebab kasihanilah insan ini yg terlajak boring, xtau nak buat dah di rumah.

peace (Y) , no war.

jangan lupa


*doakan penduduk syria, gaza, mesir, rohingya dan seluruh umat islam di dunia*
















                                    














No comments:

Post a Comment