Friday 7 June 2013

hati resah ?

Assalamualaikum wbt.

                                                     

smile. its right under your nose :)
                                           


ye, aku menulis entry kali ini dlm keadaan baru selesaikan keresahan hati. Banyak faktor yg buat korang resah, barang hilang, tak dapat apa diinginkan, dengki ngan orang( better buang lah slow2 perangai ni) dan sebagainya. tapi, cuba check balik, mungkin hati resah sebab tinggal solat atau xcukup 5 waktu atau solat gitu2 tanpa mengetahui pun kenapa perlu solat.


yeah. panjang mukaddimahnya. sebenarnya, well i can say, most of us bila terfikir someone yg berlainan jantina, buat kita resah kan kan kan. bukan nak mggedik, but i cannot deny the fact yg umur ( yelah, young people) mcm kita2 ni :p ( aku ) msti dan pasti pnah suka kat .. em  , u know, different gender. fuhhh, susah dan betapa malu rasanya menulis sebegini. does this sounds like im in love?  WAIT-WAIT. tak bermaksud cinta OKAY( vomit hardly , TRUE , nearly vomit ).


so, aku google lah mcm mana nak hilangkan perasaan menggedik ni yg boleh mbahayakn nyawa aku, sebab cepat2 aku google dan bukak mata luas2 dan perhati. found this love letter (oww, sweettt )


"Dan di antara manusia ada orang-orang yang menyembah tandingan-tandingan selain Allah; mereka mencintainya sebagaimana mereka mencintai Allah. Adapun orang-orang yang beriman sangat cinta kepada Allah..." - [Al-Baqarah: 165]


jumpa kat i luv islam punye belog . you guys can check it out here :)



“Did you think that We had created you in play (without any purpose), and that you would not be brought back to Us?”

So Exalted be Allaah, the True King: Laa ilaaha illa Huwa (none has the right to be worshipped but He), the Lord of the Supreme Throne!”
[al-Mu’minoon 23:115, 116]  versi bahasa melayu .

jumpa kat sini

so, dgn ayat atas , aku muhasabah yg aku sepatutnya cinta pada pencipta kan. Allah cipta aku, bagi aku panduan untuk semua masalah, pernah satu hari, aku sedih gile, rasa mcm down sbb takde orang faham jiwa aku. terbukak hati nk baca tafsir quran, dan berkali2, ayat Quran tu pesan ngan aku, jangan sedih, jangan sedih. lagi lagi lah aku nangis kan rasa mcm dipujuk direct . tapi, lepas tu dah lega :) alhamdulillah.

lepas tu aku sedar, kenapa aku perlu sedih dgn benda dunia yg temeh remeh cenggini. Allah Maha Kuasa, Dialah yg mencipta alam semesta, mencipta bumi dan makhluk2 nya kan. dan pastilah Allah mampu makbulkan hajat kita yg kecil kerdil bagi Allah yg Maha Besar kan , cuma kita yg perlu bersungguh2 minta. jgn lah mintak( doa) sambil korek telinga, belek kuku bagai (aku lah tu , ngehngeh).

oh, okay, balik pada soal ( cintan manis ) tdi, aku cuma nak ckap, yeah! aku dah lupa apa yg buat aku rasa cenggini, oh lala. *joget2 .

goodday everyone !

No comments:

Post a Comment