Sunday 9 June 2013

bila lelaki bajet ambik berat

Assalamualaikum .

hai aweks dan awoks, em, boys shemua. sila baca text di bawah : 

"jgn lupa makan, nti sakit perut'
"jgn lupa makan ubat kalau nak demam tu hilang ye"
"jgn lupa mandi, nti busuk tau"
"jgn lupa tidur, nti jadi zombie kang"
"jgn main hujan, nti blubang kepala (sbb hujan skarang berasid kang)"

okay, enough already with all those take-care-konon-punya-pertanyaan . (familiar eh ? )

so, what if aku nak makan ke x, tidur ke x, mkn supplement ke x, mandi paip hujan ke x, eyy, come onnn, saya dah dewasa lah kan hawa2 kat luar semua. so, lelaki2 yg hobi dia  tanya soklan cenggini bajet ambik boghat ke acano tu ? just to remind, tak semua suka dgn pertanyaan yg tersangatlah baik lagi menyenangkan (as u thought it is) itu. 

aku tak pasti lah kalau2 memang ada kaum hawa yg seronok dilayan sebegitu.ye, mungkin ada. setakat ni, aku belum ada kengkawan yg sebegitu. Bak kata abang aku, diorang mungkin kurang kasih sayang. ops, mintak maaf dri hujung rambut sampai hujung kuku kaki kalau ada yg terasa. see? abang aku. lelaki sendiri cakap mcm tu. hawa2 sekalian, PROTECT your DIGNITY .

 oh plezz lah cool boys yg tak nampak cool dh bila start tanya soalan2 baik mcm ni, kami ada ibu bapak kat rumah yg masak sodap2 yg konfem kami akan makan atau biskut2 kering yg boleh kami cicah ngan air vico.  kami pun tak nak kebuloq lah. kacawalilah, korang memang nk belanja aku dan keluarga keluar makan bersama, yg tu aku takkan tolak sbb free, EH BUKAN . taknak tolak rezeki depan mata.
tpi, setakat ni takde lagi yg berani . huhuuuu 
Dan kami cukup dan mungkin terlebih cukup tidur. ops !

pernah kawan aku demam, dan bercerita pada kengkawang ( alamak makan ketupat, belum raya lgi) dan ada lelaki yg ohhh... baikkknyaaa ni, tanya bertubi2 dan antara soalan soalan soalannya, "dah pergi hospital belum?", "dah makan ubat ?", "kalau xpegi hospital nak kol mak ayah suh bawak pergi hospital". Wait. hang lagi pandai dpd makbapak i ke nak kol suruh itu ini. nak ingatkan lah kalau2 lupa, ingat mengingati kan bagos. Ni haa, mak i yg beranakkan i, bapak i yg azankan i, hang adaaaa ? 

lagi satu, kami dah dewasa dan ada akal untuk fikir tentang diri sendiri. 

dan kalau nak tanya pun, cukup sekadar , sihat ke ? ha. cukup , pastu dah. boleh tanya benda yg tersangat penting je. Barulah terjaga Ikhtilat.  emmm, sebenarnya xpayah tanya sihat x pun tak apa,terus direct to the point, haha. (ok, sounds like tak payah hantar mesej teruss lah senang kannnnnnnnnnn) eleh, dalam mesej lain, kat luar lain. Two personalities k apa. menyampah, asyik nak tipu pompuan je kerjanya ye, eh, bukan semua perempuan lah mudah tertipu okayyyy. bukan semua. Dan, abg aku cakap lagi, lelaki ni kalau pompuan balas mesej lelaki yg xseberapa penting ni, lelaki akan ingat kita suka kat deme. haaaa ? 
who do you think you are ?

sayup2 dengar lelaki2 ini jawab :

BOYS .

No comments:

Post a Comment