Friday 17 May 2013

tidur nyenyak



Assalamualaikum wbt.
                           
                                  

malam dah larut , makin gelap gelita, menelan semua sisa cahaya. Di sini, di atas katil, aku masih menaip2 ditemani sunyi malam bersama cengkerik2 yg tak pernah lelah menemani. ok cukup . once aku bermadah, i cant stop. i can learn from a.samad said tak? haha, boleh ka .

tips nak tidur malam dengan nyenyak. 
sebelum tidur, ambil wuduk , or housemate aku masa kat palam called it 'angkat wuduk' how's that ? a.n.g.k.a.t wuduk -
then minum lah susu suam, aku recommend everyday dan goodday .
kemaskan katil sikit, maksudnya kemaskan katil and libaskan dgn selimut. libas. aku tak tahu nak guna perkataan apa.aku orang kelantan- jadi korang boleh menggunakan kebijaksaan korang untuk imagine sendiri. libas. tapi, jangan imagine pedang.ini bukan amukan pedang.

Kemudian, rajin2ka, ringan2kan mulut baca 3 Qul, selawat, tasbih,tasmid,takbir, dan jangan lupa, niatkan dalam hati nak maafkan semua kesalahan orang pada kita. barulah tidur ngan hati bersih.
tidur mngiring ke kanan , tangan kanan bawah pipi kanan, tgn kiri letak atas katil- kakak aku ckap bru senang nk bgun subuh-  aku dah buat, tapi . . .

pastu tidur lahh. mata dah layu bagai bunga xcukup sunlight.  gud nite. mimpi gula gula :)
                                 
                                  
                                                   tidur macam saya ye
                             
p/s: sebelum tu, mengucap dulu, bimbang lah kalau2 ...

No comments:

Post a Comment