Tuesday 21 May 2013

life alarm

seringkali aku merasa lelah, tidak mampu teruskan lagi,
seringkali aku melihat yang lain lebih dari diri sendiri,
seringkali aku melihat kekurangan diri, tanpa meyedari sesuatu masih tersembunyi,
seringkali aku menangis sendiri, mengenang nasib diri,
seringkali aku meluahkan padaMU Ya Allah, tatkala yg lain tidak menyedari,
seringkali ku sedar, doaku bukan mensyukuri, tapi meratapi,
meratapi yang kurang...
meratapi yang jauh...
meratapi yang hilang...
meratapi yang tidak mungkin...

Ya Allah, betapa diri ini tidak sedar, 
setiap masa, bila tersesat sendiri  , kau beri cahaya, kaau beri kekuatan,
tak pernah meninggalkanku sendiri meraba raba dlm kegelapan,
setiap masa, bila ku berjalan mencari redha cintaMu, 
kau berlari mendapatkanku,
memeluk jiwaku agar aku sedar aku masih disayangi,
betapa aku hamba yg kerdil lagi hina, di antara ramai lagi hamba yg mengejar cintaMu,
betapa aku hanya pasir cuma diantara permata permataMu yg lain,
betapa aku tidak mensyukuri nikmatMu yg jelas terhidang...

Ya Allah, aku ingin tergolong dlm golongan yang sedikit,
kerana engkau pernah berfirman " sedikit sekali hamba hamba ku yg bersyukur "
kerana itu, jadikan aku golongan yang sedikit itu . 

buat ingatan diri, diri dan diri ini sendiri .

No comments:

Post a Comment